Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Dostosowanie i indywidualizacja wymagań.

  1. Dostosowanie wymagań a indywidualizacja nauczania. NOWOŚĆ!
  2. Uczeń w okresie dojrzewania – jak mu pomóc, jak się z nim komunikować? NOWOŚĆ!
  3. Zaburzenia zachowania u uczniów. NOWOŚĆ!
  4. Pomoc psychologiczno- pedagogiczna po zmianach. Obowiązki wychowawcy i dyrektora szkoły, przedszkola i placówki.
  5. Obserwacja pedagogiczna w szkole mająca na celu rozpoznanie trudności w uczeniu się, w tym specyficznych trudności w uczeniu się oraz szczególnych uzdolnień. 
  6. Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w trakcie bieżącej pracy z uczniem.
  7. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
  8. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów.
  9. Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów.
  10. Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w szkole w świetle nowych uwarunkowań prawnych- aspekty praktyczne.
  11. Model pracy z dzieckiem z ADHD.
  12. Praca z uczniem z dysleksją w szkole.
  13. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów z dysleksją.
  14. Uczeń z inteligencją niższą niż przeciętna w szkole.
  15. Specyficzne trudności w nauce.
  16. Indywidualizacja pracy z uczniem z dysleksją w szkole.
  17. Gimnastyka mózgu w pracy z uczniem z dysleksją i zaburzeniami koncentracji.
  18. Nowe zasady współpracy szkoły z poradnią psychologiczno- pedagogiczną.
  19. Opinia i orzeczenie poradni psychologiczno- pedagogicznej i ich wykorzystanie w pracy szkoły/ przedszkola.
  20. Prowadzenie rozmów interwencyjnych z uczniami, rodzicami i nauczycielami.
  21. Samookaleczenia – moda czy sposób radzenia sobie z bólem psychicznym? Rada pedagogiczna – 2 godziny, lub warsztaty – 4 godziny.
  22. Kryzys w szkole – jak reagować?
  23. Działania postwencyjne na terenie szkoły po śmierci samobójczej.
  24. Postępowanie w sytuacji zagrożenia suicydalnego.
  25. Myśli suicydalne i próby samobójcze na różnych etapach rozwojowych.
  26. Podstawowe kroki w interwencji kryzysowej w szkole.
  27. Zaburzenia depresyjne u dzieci i młodzieży.
  28. Nagroda czy kara? – co poradzisz rodzicowi (szkolenie dla nauczycieli przedszkoli).
  29. Ocena efektywności udzielonej uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  30. Dzieci z dyspraksją w szkole.

Posted in: Obszary, w których szkolimy rady pedagogiczne: